Το Μπλοκο της εργατιάς στη Νίκαια του Μονακό! Κει θα πέσω να πνιγώ..!

Η Νίκαια ήταν πόλη στο βορειοδυτικό μέρος της Μικράς Ασίας. Το όνομά της το πήρε μετά απο την μάχη της Ιψού το 301 π.Χ , κατά την οποία ο Λυσίμαχος έκανε Μπλόκο στον Αντίγονο, απέκτησε την πόλη και την ονόμασε Νίκαια.

Εκεί, στη Νίκαια της Βιθυνίας 20 Μαΐου 325 μ.Χ συγκλήθηκε η Α' Οικουμενική Σύνοδος απο το Ρωμαίο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Α'. Εκεί συντάχθηκε το Σύμβολο της Νίκαιας, δηλαδή το Σύμβολο της Πίστεως. Το Σύμβολο της Νίκαιας έκανε Μπλόκο στον Αρείο και διακήρυξε την ομοούσιο Αγία Τριάδα. Στην Α' Οικουμενική Νικαίας συντάχθηκαν τα πρώτα άρθρα του Πιστεύω, συμπληρώθηκαν στις επόμενες συνόδους και το Σύμβολο επικαιροποιήθηκε στην τέταρτη σύνοδο. Εικόνα της Α' Οικουμενικής δεσπόζει στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Νικαίας, ως τιμή στους πατέρες που έβαλαν κανόνες στην άσκηση και διδασκαλία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης. 

Στη Νίκαια της Βιθυνίας το 787 μ.Χ συγκλήθηκε και η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΣΤ' και τη μητέρα του. Η έβδομη Οικουμενική έκανε Μπλόκο στην Εικονομαχία και αναστύλωσε τις Εικόνες, τιμώντας το πρόσωπο που εικονίζουν και όχι το υλικό κατασκευής. 

Στην νεώτερη ιστορία της Ελλάδος, το 1944 κατά την περίοδο της κατοχής η Νίκαια έκανε Μπλόκο στους Γερμανούς. Οι Κοκκινιώτες αντάρτες και αντάρτισσες αντιστέκονταν. Ανάμεσά τους και Μικρασιάτες πρόσφυγες που είχαν εγκατασταθεί στην περιοχή το 1922. Τον Μάρτιο του 1944 με τη Μάχη της Κοκκινιάς, οι Γερμανοί οπισθοχώρησαν, έπειτα προσπάθησαν ξανά με αποτυχία, ώσπου στις 17 Αυγούστου του 1944 τη νύχτα, βαριά οπλισμένοι περικύκλωσαν και κατέκτησαν την περιοχή. Το πρωί στην Πλατεία της Οσίας Ξένης συγκεντρώθηκαν όλοι οι άντρες ηλικίας από 14 έως 60 ετών. Εκεί βρέθηκε και ο παππούς μου ο Αντώνης, ως άντρας ενήλικας, ο οποίος όμως γλύτωσε τη μεταφορά.. 

Αναφέροντας ιστορία και αντίσταση, θυμήθηκα τα πέτρινα χρόνια στο 2ο Λύκειο Νικαίας, απο το οποίο αποφοίτησα το  1996 και ακόμα κουνάω με αποδοκιμασία το κεφάλι μου για ορισμένους ψευτο-αντιστασιακούς του βολέματος, οι οποίοι μου έκαναν Μπλόκο. Ενώ οι ίδιοι οι καθηγητές ζητούσαν να συμμετέχω στις ομαδικές εκδηλώσεις της αποφοίτησης, και συμμετείχα στις πρόβες χάνοντας μαθήματα, μια ημέρα χωρίς καμία εξήγηση αντικαταστάθηκα. Αυτό ήταν περίπου αναμενόμενο καθώς δεν εντασσόμουν στις κλίκες της σπέκουλας και της ψευτιάς, που οργάνωναν στα διαλείμματα οι λίγοι έναντι των πολλών, επειδή διαφωνούσα με την υποτίμηση που ασκούσαν εις βάρος άλλων παιδιών και τον αποκλεισμό τους απο τη χαρά και τις ομαδικές δραστηριότητες,  και επειδή είχα πάντοτε την προσωπική μου άποψη. Εννοείται ότι η αποφοίτηση δεν τους πήγε καλά, ορισμένοι έχασαν τα βήματα του χορού, ορισμένοι έχασαν τα λόγια του θεατρικού και κάποιοι έχασαν και τη χρονιά..γιατί το άδικο δεν ευλογείται. 

Η Νίκαια πρωταγωνιστεί κάθε χρόνο και στις διεκδικήσεις των αγροτών, οι οποίοι στήνουν Μπλόκο στη Λάρισα, μαζί με τα τιμημένα τρακτέρ τους, για να διεκδικήσουν μέτρα προστασίας για το εισόδημά τους. Μπλόκα στήνουν οι αγρότες σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, αλλά το Μπλόκο της Νίκαιας σηματοδοτεί την έναρξη του αγώνα και συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό αγροτών ιδίως του Θεσσαλικού Κάμπου. Αναφέροντας τη Λάρισα θυμήθηκα τον ποιητή Γιώργο Μητσάκη.. Ο δάσκαλος, όπως τον αποκαλούσαν οι μαθητευόμενοι, εμπνεύστηκε το τραγούδι Στης Λαρίσης το Ποτάμι κατόπιν μιας συζήτησης με τη σύντροφό του για τη Λάρισα και τον Πηνειό και το έγραψε σε ένα χαρτί ευτελούς αξίας.

Σε διεθνές επίπεδο η Νίκαια πρωταγωνιστεί και στη Γαλλική Ριβιέρα και το Μονακό, η οποία έλαβε το όνομά της απο Φωκείς Έλληνες της Μασσαλίας το 350 π.Χ για να τιμήσουν τη θεά Νίκη. Εδώ το επίπεδο ανεβαίνει και κάνει Μπλόκο στην εργατιά. Τρε σικ!..Ίδιο Λάρισα ίδιο Μονακό; Μην γίνεσαι μπανάλ. Και για να πνιγείς ακόμα είναι προτιμότερο να επιλέξεις ένα υψηλού επιπέδου περιβάλλον, ώστε ο πνιγμός σου να έχει την ανάλογη αίγλη. Ουδεμία συζήτηση. Το Μονακό να επιλέξεις! 

Εμείς η ταπεινή εργατιά θα πάρουμε το τρακτέρ μας και θα το πάμε λίγο παρακάτω.. έχεις ακούσει ποτέ τη μίζα απο τρακτέρ; Τρε σικ! Τρε σικ!

Επειδή οι απόψεις για τα θέματα κοστολόγησης διίστανται, ήταν αδύνατο να επιλέξω ποιο τραγούδι ήταν το κατάλληλο για το παρόν άρθρο.

 

© Αγγελική Γ.Πιτσόλη

Γυναίκα, Αριστούχος Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Επιστήμονας Επικοινωνίας, Ιδιωτικής Ασφάλισης και Πολιτισμού

31 Μαΐου 2022